Presentació de l’Exposició «Prudència Ayala presidenta»
Ens complau anunciar l’exposició «Prudència Ayala presidenta», que es durà a terme del 5 al 29 de març al centre cívic Montse Civit [ Port Segur-Calafell, edifici G].
Aquesta mostra està dedicada a la vida i obra de Prudència Ayala, una destacada figura en la lluita pels drets de les dones i la igualtat social. L’exposició busca oferir una visió integral del seu llegat.
La inauguració d’aquesta exposició comptarà amb una conferència a càrrec de Rosa Sánchez Girona, qui ens brindarà una perspectiva profunda sobre el context històric i la rellevància de Prudència Ayala en l’actualitat. Aquesta presentació es durà a terme el mateix dia d’inauguració, el 5 de març a les 19 hores, i serà una oportunitat única per a conèixer més sobre els desafiaments i assoliments d’aquesta pionera.
Els convidem a visitar l’exposició durant el seu temps en les nostres instal·lacions. Esperem que amb aquesta iniciativa, trobin inspiració en la vida i obra de Prudència Ayala. No s’ho perdin!
*Prudencia Ayala (Sonzacate, El Salvador, 28 d’abril de 1885 – San Salvador, El Salvador, 11 de juliol de 1936) fou una modista, escriptora i activista social salvadorenca que va lluitar pel reconeixement dels drets de la dona al seu país. Va ser un referent de la història hispanoamericana perquè va esdevenir la primera dona aspirant a la presidència al seu país.
La seva postura i determinació li van permetre iniciar el reconeixement de la dona en una societat en què només l’home gaudia de privilegis en honors, rols i funcions clau dins de l’àmbit polític i econòmic, promovent la capacitat de la dona i la seva importància dins de la societat.
*Font: Vikipèdia
